fredag den 9. juli 2010

så er det slut

med at sove om morgenen ifølge hvalpene!
Troede i min naivitet at jeg kunne være lige så heldig som Anna (hvor hendes bouvier-hvalpe sov længe og ikke larmede om morgenen og håbede at de samme gener var landet her)... men men men det skulle jeg så ikke være!
Torsdag morgen vækkede de mig kl. 04.30 - og selv samme nat havde Caia og Kactus en kamp om hvem der skulle have mest opmærksomhed hvilket betød at jeg blev vækket 00.30 af Caia der puffede, kravlede op og lagde sig oven på mig, skubbede og var ganske hæslig hvis jeg skal sige det.. Kactus havde sneget sig op og lagt sig på min hovedpude - uden jeg havde lagt mærke til det - og det var så det der ikke passede primadonnaen!! så hvilken nat!

Torsdag aften skulle jeg til træning med Cudjo og Caia kom med - tænkte at lidt træning kunne få hende til at sove og ikke agere primadonna om natten! Hun var lykkelig - træt men lykkelig da hun så Steen... En anelse tung i gumpen er vist ikke forkert at skrive når hun skulle fange Steen i flugten!! det var en anstrengelse :-) men hun lavede det nu fint - på trods af mangel på kondition - men hvad kan man forvente når man ikke har lavet noget i 7 uger andet end moderat motion og været hundemor på fuldtid de sidste 5... og de 2 cykelture hun havde i starten af ugen batter jo intet andet end som opstart til en bedre kondition.

Natten til fredag gik som den plejer - men så her til morgen så var de 8 små på igen! 6 timers søvn og så er det ud af fjererne (man skal jo ikke sove længe og slet ikke når det er fantastisk vejr!). Så hvis det fortsætter sådan så ingen undren hvis i ser mig gå rundt som en sombie om et par uger!

Selvom arbejdet med hvalpene stiger i takt med at de bliver ældre, så er der rent faktisk visse ting som også bliver lettere.
Hvalpene ræser nu ud igennem stuen, køkken, bryggers og garage for at komme ud om morgenen - dejligt at man ikke skal hente 4 hold hvalpe og bære dem ud længere!
De nyder at være ude og vil helst være i hvalpehaven fremfor inden for - og det kan man jo ikke fortænke dem i...

Der er fuld fart på og legen med bolde,pivedyr, plastflasker der rasler, sko og hvad der lige er for er i fuld gang. Ikke at forglemme deres indbyrdes leg som tiltager i styrke for hver dag der går...

Jeg fik et spørgsmål fra en kollega omkring prægning på forskellige underlag - han havde læst at de inden 7 uger skulle have gået på 7 forskellige underlag og om det var noget man trænede... jeg tænkte lidt over det og mit svar var at det var da en naturlig ting at tilvænne hvalpe til det... Lidt efterfølgende tankevirksomed gjorde at jeg rent faktisk kan konstatere at vores hvalpe bliver trænet på klinker, græs, sten, jord, flis, tæpper, beton, træ, metal, plast osv. Ud over at vi har forskellige gulvtyper inde så vel som ude så lægger vi metalplader ud de kan gå på og et kloakrør de kan løbe igennem osv. Så jeg var egentlig forundret over at det var noget der var gjort opmærksom på i en artikel og ikke bare en selvfølge!

Jeg må hellere igang med dagens udfordringer - satte mig ned efter at have ordnet hvalpe, cyklet med de store, fodret hunde, spist morgenmad og ikke forglemme nydt den bedste kop kaffe på dagen :-)

God lørdag - billeder kommer på i morgen!

1 kommentar:

  1. Hej Ditte, Start med kaffen det giver den bedste start på dagen :0) og tænk så på at med al den aktivitet bliver du ikke gammel før tid (tænker på vores morgen-snak i fredags)

    SvarSlet