søndag den 12. september 2010

Svensk Champion i dag

Starter i dag med ET STORT TILLYKKE til Carsten og Mik med FP IPOV IPO1 BHB1 Carmson's Dante Dali som i dag er blevet Svensk Udstillingschampion og Bedst I Racen på SKK international i Sofiero i dag :-) Dali fik også CACIB så der er ikke langt til INTCH også :-) (når han bliver det, vil det være den 3. i rækken af afkom efter Hazy som opnår den internationale udstillingstitel med brugsprøve - og endda 3 afkom efter 3 forskellige fædre!!!

Når jeg sådan sidder og kommer lidt i det sentimentale hjørne så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad Hazy har præsteret i sit indtil nu 10 år gamle liv!
3 kuld hvalpe er det blevet til med i alt 24 hvalpe. Heraf har 3 brugsprøver (2xIPO3 og 1xIPO1) 6 Danske Champions, 3 svensk champion, 2 norsk champion, 1 nordisk champion, 2 internationale champions med brugsprøve og 1 international champion uden brugsprøve.. Så ret så godt gået synes jeg med en stor meritliste af afkom efter sig!!! Og jeg er ret så sikker på at listen ikke er endelig endnu!! og hendes børnebørn gør det også temmelig fint rundt omkring - også de små vi har her i huset ser lovende ud...
Som jeg har sagt før så siger jeg det igen - TAK til Anna (Excerno) for en fantastisk hund der har givet mig og os rigtig rigtig meget og som vi har lært rigtig meget af træningsmæsigt også!!!

Apropos børnebørn så fik jeg i søndags en SMS fra Anna og Michel at Elvis havde været til mentaltest og havde klaret det ret så flot! Det kan jeg kun bekræfte og ønsker også GRATTIS! For dem der måtte være nysgerrige er der videoer på youtube.com - søg på Carmsons Entertaining Elvis..

Herhjemme er der ikke sket det helt store - vi = Cudjo og jeg er gået i skarp træning med henblik på at gøre forsøget med at få IPO1 i hus her i efteråret.. nu skal det snart overstås så vi kan komme videre forhåbentlig!

Sidste nye opfindsomhed hos Fru Fifi Jørgensen er, at sofabordet er lige så naturligt at opholde sig på som gulvet!!! ikke mindre end 2 gange i dag er hun taget på fersk gerning stående på sofabordet og undersøgt lysestagerne - de kunne jo sikkert være oplagte som legetøj!

Fanta har set en hel ny verden fra chaiselongen - herfra kan man sidde og kigge ud af vinduet og holde øje med bilerne!!

Herudover så skal man fra tid til anden springe for livet for ikke at blive angrebet af 2 hvalpe der skal bide og lege.. synes ikke helt det var så slemt da vi også havde Cudjo og Caia samtidig - og det har jeg også fået bekræftet... men de to frk. F-søstre er godt nok et nummer for sig!! der er ingen tvivl om at kombinationen af deres forældres energiniveau virkelig har slået igennem!!!

Når det er sagt så bliver jeg fortsat imponeret over deres arbejdsvilje og evner til både spor, lydighed og C-arbejde - og det gælder dem begge 2...

Jeg må hellere se at få blogget færdig - Rene har fødselsdag i dag... men jeg synes lige jeg ville dele ugens nyheder med jer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar