fredag den 16. juli 2010

Så blev det weekend...

... og det var tiltrængt!

Det kan godt mærkes at der bliver tæret lidt på søvnressourcerne og at man ikke lige når at få indhentet den manglende søvn!
Hvalpene skal nu have ros for de stoppede faktisk med at vække mig.. og de er faktisk siden onsdag også begyndt at sove i det store hvalperum i hundehuset (synes der begyndte at være lidt småt med pladsen i hvalpegården) så det er nok mere min egen tidsoptimisme der gør at jeg tror jeg kan nå det hele og nøjes med 4-5 timers søvn.. men det kan jeg så ikke! resultatet blev så også at jeg torsdag lagde mig på en luftmadras under parasollen i hvalpehaven og sov et par timer torsdag aften - til stor underholdning for hvalpene der imellemtiden havde splittet det blad ad som jeg skulle have haft læst i!

Siden sidst så er der sket en del. Jeg skrev i søndags at jeg skulle give dem kødben om aftenen - så gjort! det var en oplevelse :-) det er det altid første gang de får ben og man får set lidt andre sider af de små kære hvalpe når de præsenteres for det. Der er altid kødben nok - men alligevel så går der lidt rangorden i den og der bliver kamp om udvalgte kødben!
Jeg havde bestilt en ny portion små hvalpekødben som jeg hentede friske i dag - og der var en helt anden ro omkring dem når de spiste.. Måske også fordi de får lidt frisk oksekød hver dag - så de ved efterhånden at det ikke er sidste gang de præsenteres for sådanne lækkerier..

Vi er nemlig begyndt at træne søg om morgenen hvor jeg drysser små stykker hakket oksekød ud på græsset til dem - der er godt nok gang i næserne!

Også lidt slæbespor (kallun i en sok (temmelig ulækkert!! - men det dufter fantastisk synes hvalpene)) har vi forsøgt os med i denne uge - det er indtil nu kun blevet 2 af dem der har prøvet, men planen er at vi skal igennem med alle i løbet af weekenden også..... så lidt mere herom efter weekenden!

Det er også nu hvor deres jagt- og byttedrift begynder at se dagens lys for alvor - så nu kan man trille med bolde og kaste ting som de løber efter :-)

Lidt skudtræning er det blevet til i dag - da de var optaget af de lækre friske ben - så kunne jeg ligeså godt få testet deres reaktioner på skud... enkelte reagerede lidt men genoptog straks kødben og andre kiggede blot op og spiste videre.. Meget positiv oplevelse at se dem så upåvirkede :-) (indrømmet så havde jeg nok også været noget overrasket hvis de var blevet bange)..

Det med GPS-tracker på hvalpene som jeg skrev om for et par uger siden kan snart gå hen og blive en realitet... de har nu udvidet deres radius en del! og man skal sikre at lave optælling hver gang man skal lukke ind for de piler rundt og undersøger alle steder - også ude på den store grund! Og nu er vi også nået til det stadie hvor vi skal lukke for alle steder hvor det kunne være "sjovt" at kravle ind og undersøge.. mere fordi ikke alle steder er lige lette at få dem ud fra igen!

Nye billeder kommer på i løbet af weekenden. God fredag aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar